Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Hämta hem dina sinnen


tisdag 17 november 2009

Beröring

Varför inte ta den här hösten till att öppna ditt hjärta och låta dig bli berörd? Hjärtat är för mig starkt kopplat till kärlek och medkänsla - och då inte bara kärlek till min partner eller mina fina barn, utan även till blomman i fönstret, träden i skogen, havet - ja hela jorden eller rättare sagt ALLT (vad det nu är och var det nu slutar....)
Händerna är nära kopplade till hjärtat, du vill gärna stryka den du älskar på kinden, eller hur? Så för att öppna ditt hjärta bör du använda dina händer. Du kan ge kärleksfull massage eller finna någon form av kreativt uttryck som passar dig - ex julpyssel hihihi :-) Att ge eller få massage handlar om hjärtats gåva: att dela. Det är ett faktum att beröring får oss att må bra och varva ner. När jag mår bra känner jag mig laddad och har styrkan att uppfylla mina drömmar.

Med värme
Anna

Inga kommentarer: