Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Hämta hem dina sinnen


onsdag 12 augusti 2009

Huvudstående

Spänningar och stress som sätter sig i kroppen kan leda till fysisk smärta och ökad mental stress, därmed en försämrad effektivitet.... Detta vet jag ju!!!
Spänningar som sätter sig i min kropp får mig till ett uppjagat tillstånd, ni vet när "To do listan" bara fylls på och inget går eg ens väg utan man måste samla ny kraft inför varje ny handling...spiralen neråt går ganska fort. Vad jag behöver är mer yoga, mer spikmatta och mer avslappnign som har den motsatta effekten på min kropp. Allt handlar om balans och det är något jag saknar nu...:-(

Det kan dock hjälpa mig genom att jag ställer mig på huvudet några minuter. Huvudstående som ibland kallas kungen av alla asanas, friskar upp min hjärna och ger vila åt mitt hjärta. Känslan jag har i benen efter att stått en stund är obeskrivlg - precis som om benen rensas.
När jag står på huvudet så brukar jag visualisera att jag är ett träd (gärna en björk eftersom jag kommer från Umeå - Björkarnasstad): huvudet har rötter som växer ner i marken, vilka jag suger upp norrländsk stark näring till hjärnan och fötterna är grenar som strävar upp mot solens härligat varma energigivande strålar! Testa du med!

Med värme
Anna

Inga kommentarer: