Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Hämta hem dina sinnen


onsdag 28 augusti 2013

Min yogamatta

Inte för tunn och inte för tjock...

Men det finns mer saker att tänka på när du köper din Yogamatta.

1. Utseendet - låt mattan spegla dig. Låt mattan berätta något om dig och din yoga.

2. Miljövänlig - en självklarhet!

3. Grepp - det värsta som finns är att halka runt på sin matta. Ordentligt med friktion är ett måste för mig!

4. Vikt - det är jobbigt att bära runt på en tung matta. Men den jag har på jobbet och den hemma får vara hur tung som helst men den jag reser med skall vara lätt. Jag har många mattor.

5. Tjocklek - mina mattor är tjocka! Mitt mantra är matta, eller inte matta. Alltså använder jag matta skall den vara tjock, det känns helt enkelt mysigare. Men ibland yogar jag utan matta det går också bra.

Yoga i sanden går också bra!


Med värme
Anna

Inga kommentarer: