Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Hämta hem dina sinnen


torsdag 8 oktober 2009

Löparband

Jag älskar INTE löparband. Men jag är beredd att denna höst/vinter testa dem. Jag har förstått att det finns de som verkligen älskar löparband. De finns motionärer som varje kväll (spec på höstarna) springer och blir vansinnigt förtjusta i allt som blinkar på displayen, till den milda grad att de springer framåtlutande och ständigt tryckande på alla de fina knapparna de kommer åt. Ser roligt ut:-).
Nästan alla gym har löpband så även mitt och de är alltid kö till löpbandet spec på måndgakvällen då det dåliga samvetet hos alla dem vars helg fyllts med god mat och dryck tagit över. Så jag kommer därför att testa dessa tekniska löparbanor en annan dag, troligen en lunch. Det första jag då kommer att undersöka är hur man stoppar bandet? Ja man vill ju inte trilla av... Det andra är hur sänker och höjer jag farten, hur sänker och höjer man lutningen och hur ställer jag in rätta värden från början så jag slipper allt framåtlutande fiffel under min sköna löpning. Därefter gäller det bara att slappna av och njuta av musiken från min älskade iPod. Nu kör vi!

Med värme
Anna

1 kommentar:

Julia S. sa...

Hej Anna! Vilken inspirerande blogg! Jag tog genast på mig löparskorna och sprang ut i det fina vädret, och nu har jag bestämt mig för att springa oftare! Det är ju sååå skönt, och särskilt nu på hösten med alla fina färger; man blir nästan extatisk :)
Men det är sant att det kan bli lite klurigt när det börjar regna. Lycka till med löparbanden!

Kram

Julia S