Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Hämta hem dina sinnen


måndag 3 juni 2013

Att leva med andra

Den vanliga uppfattningen är att var och en av oss mediterar och lever i ett universum fyllt med massor av andra personer och saker.
Men vad är det för slags meditation och liv är det? Jag har gått in i meditationssalen, jag sitter och mediterar nu, eller jag lever nu, jag koncentrerar mig och jag blir distraherad... Jag, jag, jag och åter jag.
Den här uppfattningen om att vi mediterar och lever som separata personer är helt enkelt inte sann. Det är inte möjligt att meditera och/eller leva som en separat person, det går bara inte. Vi integrerar alltid med andra, eller med hela världen - oavsett om vi inser det eller inte.


För mig blev det oerhört tydligt när jag och många med mig firade livet och Camilla som har en svår jävla skit cancer i helgen, att när du lever och/eller mediterar med andra, stödjer och hjälper din närvaro alla andra - på samma sätt som deras närvaro stöttar mig. Det är sant!
Faktum är att det här är biljetten till lycka.

Kärlek till dig och livet kära Camilla
Anna

Inga kommentarer: