Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Hämta hem dina sinnen


torsdag 23 januari 2014

Saker jag alltid gör!

Det är inte många bloggar jag följer men Annas blogg följer jag alltid. Vi växte upp tillsammans på samma gata hemma i Umeå så det känns så naturligt att följa henne.
Hon skrev idag ett jätte charmigt inlägg om saker hon alltid gör... tänkte bjuda på saker som jag alltid gör.


1. Jag drar alltid ur kaffebryggarsladden och mixersladden på morgonen bara föra att jag liksom inte gillar hur det ser ut när de hänger där. Jag älskar nämligen när köket är snyggt och prydligt. Resten av huset kan få falla ihop ibland, men absolut inte köket.

2. Ber en bön varje kväll innan jag somnar. Tackar liksom alla och ber för hälsa och lycka för de mina. Det känns alltid så bra och jag somnar skönt.

3. Knyter ALLTID dubbelknut på löpskorna för jag hatar att stanna när jag väl kommit igång.

4. Smörjer alltid in ljumskarna inför ett lopp med ormsalva för jag är rädd att få ont i dem... och ja det har hänt och det är en pina att ha ont i ljumsken och springa 21 km.

5. Hahaha jo jag tar även näsdroppar före varje start... så jag skall få in mer syre... Är det doping?

6. Står på huvudet gör jag nog nästan varje dag. Det är skönt att vända sig upp och ner och dessutom gillar jag trycket mot skallbasen... Hmm undrar om min fontanell är ihopvuxen.

Vad gör du alltid?
Anna

5 kommentarer:

Anna (Orka mera) sa...

Lyckliga du som kommer ihåg dubbelknutarna!

Angående näsdropparna... andas du genom näsan när du springer? Det kanske bara är jag som springer med vidöppen mun och tungan vid knäskålarna :)

Eva sa...

Jag undrar en sak. Jag var med på samma resa som dig i Portugal i höstas. Då vi sprang bergsturen hade du så sjukt snygga knästrumpor på dig, med hjärtan bak.
Har sökt och googlat men inte hittat dem.
Så nu går jag direkt på källan.
Var kommer de ifrån?

Stillaeftertanke sa...

Hahaha Anna! Näsdropparna är nog mest en gamal vana en jag åkte skidor... Mest mental! Och det är inte så bara det helelr...
Kram

Stillaeftertanke sa...

Eva! Å kul att höra från dig och ja strumprorna är från LoveRunning.se Det är ett företag som är baserat i GBG men har alla sina produkter på nätet så du kan beställa där.
Hoppas att vi ses igen.
kram

Eva sa...

Tack Anna!
Nu ska shoppas :)
Du är fantastisk, ville bara säga det.
/Eva