Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Hämta hem dina sinnen


söndag 15 juni 2014

Baklänges

Idag stod det långpass 90 min på schemat från coachen. Så hur gör man då? Jag hatar att springa en sträcka och sedan samma hem igen. Jag vill springa rundor. Funderar hela morgonen och kommar fram till att asfalt 90 min inte är ok med tanke på att coachen sagt att jag skall stärka löpmusklerna för kuperad terräng. Så bokskogen fick det bli. Dock har jag sprungit där så många gånger nu så att jag kan varje sten och sväng vilket till slut hur vackert det än är i bokskogen blir lite tråkigt. Bestämde mig därför att springa baklänges.... Hahaha inte som du tror nu utan jag springer från mål till start. Och detta blev riktigt bra då jag såg helt nya vinklar av vår vackra bokskog. Ett tips är alltså att du springer samma runda som du brukar men spring från mål till start istället! Det blir kul och varietrat. För det som tidigare var uppför är nu nerför osv.

Är det någon som har tips på långa kuperade terräng slingor här i Skåne. Jag tar tacksamt emot då jag har fler långpass framför mig till september.


Lycka till!
Anna

2 kommentarer:

Anna (orka mera) sa...

Söderåsen!!! Så himla vackert!

Helena Z sa...

Det finns ju en massa fina Skåneledsslingor att utforska.