Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Hämta hem dina sinnen


torsdag 9 juli 2009

Varva ner?



Äntligen semester!

Ett av mina problem med semester är att jag bara inte kan sätta mig ner och ta det lugnt. Jag är ju van att springa runt, hämta - lämna barn, heltidsjobb, träna 6 dagar av sju, fixa hemmet osv.
För att jag skall kunna njuta av dagen i en skön hängmatta så börjar jag därför varje morgon innan mina älsklingar vaknar (eller nästan varje morgon) med en löprunda och då gärna i skogen eller längs havet. Mitt aktivitetsbehov är då täckt och jag kan ägna resten av dagen med att bara vara. Hälsofördelarna är dessutom väldokumenterade, det minskar stress, stärker immunförsvaret, förbättrarkonditionen mm mm. Men bäst av allt - jag mår riktigt riktigt bra och kan då agera som en bra mamma, vän och livspartner.
Jag brukar även komma på mig med att tänka på saker och uppleva saker som jag annars missar. Att ex ta in himlens färg, doften av en härlig rosenhäck eller lyssna till havets vågor. Det är då jag upptäcker att jag släppt taget om alla mina att göra listor och hittar lyckan i varje morgon och varje dag blir då en god dag.
Så imorgon blir det återigen 2 varv runt Visby ringmur - längtar redan!!!

Med värme
Anna

Inga kommentarer: