Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Hämta hem dina sinnen


tisdag 17 april 2012

Paryoga

Yoga med din partner?
Traditionellt utövar man yoga ensam. Dess slutmål - självförverkligande - innebär att det är nödvändigt att träna yoga ensam, för sig själv.
Men det kan finnas tillfällen då det är kul och gör stor nytta att träna med sin partner genom att båda får motivation och uppmuntran och att båda även kan ge fysiskt stöd åt varandra.
Att träna med sin partner bidrar till såååå mycket! Tro mig! Man ökar tilliten och kontakten och kärleken.


I Turkiet tränade jag och min fina älskling Par Yoga för the one and only Malin Berghagen. Det var gudomligt skönt och gav en otrolig mersmak! Jag kom längre in i positionerna och jag fick även hjälpa min partner att nå längre och djupare. Det var så fint på många olika plan. Jag/vi måste helt enkelt utöva mer paryoga!

Till helgens yogaretreat i Ystad kommer vi därför att ägna oss sista timmen åt just paryoga. Spännande!

Med värme
Anna

Inga kommentarer: