Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Hämta hem dina sinnen


torsdag 2 december 2010

Stresskulor

Jag verkligen älskar mina fina Stresskulor. Och så här i december månad när allt hopar sig och man upptäcker 3-4 saker om dagen som helst skulle varit gjorda igår eller förra veckan är det skönt att rulla dem i handen och höra det lugnt plingande ljudet från dem.



Kulorna härstammar från Kina. Från början var dessa kulor tillverkade av riktigt järn och de började tillverkas redan på 1300 talet.
Kulorna arbetar med meridianerna i kroppen. Våra tio fingrar är nämligen förbundna med de vitala organen, hjärta, lever, mjälte, lungor, njurar, gallblåsa, mage och tarmar. Genom att snurra kulorna runt i händerna skapar man lätt en bättre cirkulation för vår vitala energi. Ja det där med att våga leva... Så snurra på. Kanske något att ge sin syster, mamma eller älskling i julklapp.

Med värmeAnna

2 kommentarer:

Unknown sa...

De säljer vi på Systrarna Grene.
Jag har funderat över på vilket sätt de skulle minska stress så tack för infon. :)

Jag jobbar på att bli frisk. Men verkar ta tid. Halsontet och rassel i luftrören har utvecklats til en dunder förkylning.
Men målet är att kunna visa på söndag. Jag vill jag vill jag vill!!!!

Stillaeftertanke sa...

Krya krya krya på dig söta Emma! Sov och drick.
Håller tummaran för att du är frisk på söndag.
Kram
Anna