Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Hämta hem dina sinnen


tisdag 8 maj 2012

4 dagar kvar...

...till start 13.43 på lördag i Göteborg. Jag står i startled 4.
Nervös? Japp!
Så här ser min sista vecka ut.
Måndag
Morgon jogg 4 km
Yoga
Zumba
Tisdag
Zumba
Yoga
Onsdag
Snabbdistans 6 k i 4.40 tempo
Yoga
Korta intervaller 10*200m vila 90 sec
Torsdag
Morgon jogg 4 k
Step
Fredag
VILA
Lördag
Start 13.43 och i mål efter 1.40.00

Så här ser upplägget ut från Göteborgsvarvets egna hemsida för att klara 1.30.00-1.40.00

Med värme
Anna


1.30-1.40Du som har som mål att springa på 1.30-1.40 bör springa ett långpass och två kvalitetspass varje vecka. Exempel på kvalitetspass är fartlek som 10x2 min, 4-5x3 min, 1-2-3-4-3-2-1 min, jogga samma som löptiden emellan. Intervaller såsom 4-5x1000m med vila 3-4 min, 8x400m vila 2 min, 10x200m vila 90 sek.
Fartlek och intervaller kan varieras hur mycket som helst. Men se till att du kan springa den sista tempoökningen lika fort som den första. Det gäller att hitta den rätta känslan och öka antal intervaller efterhand. Snabbdistans och långlopp är mycket bra som kvalitetspass.


4 kommentarer:

Johanna sa...

Naaaajjjj, är det inte du som leder dansen imorgon?! :(

Anna (Orka mera) sa...

Härlig vecka! Själv totalvilar jag mig i form pga en envis rethosta. Sämsta möjliga uppladdning :(
Lycka till på lördag!!!!

Stillaeftertanke sa...

Jenny kör dansen idag!

Stillaeftertanke sa...

Krya krya Anna och lycka till du med på lördag. Vilket startled står du i?