Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Hämta hem dina sinnen


fredag 27 december 2013

Meditera mera

Jag älskar att meditera, det är en drog för mig. Det är som om jag alltid längtar tillbaka till det sköna, fria, stilla tillståndet när helst på dagen. Precis samma längtan har jag efter att få be min bön i stillhet varje kväll innan läggdags. Meditationen och bönen är en sorts ritual som jag gillar att göra. Jag tror den skyddar mig och de mina. Jag somnar gott efter det och jag vaknar skönt och utan huvudbry. Vad gör du innan du lägger dig?
Här får du en enkel vacker meditations övning
  • Sitt med benen i kors eller som på bilden, eller ligg ner med armarna efter sidorna. Slappna av och andas lugnt.
  • Visualisera hur du lyfter rött från baschakrat och låter den röda färgen strömma ut i hela dig med sitt kristalliska ljus. Låt därefter det röda ljuset även gå ut i din aura, precis som på enfärgsövningen. Låt det röda ljuset vara kvar.
  • Ta därefter orange från andra chakrat och låt den färgen strömma ut i kroppen. Låt den sedan även gå ut i auran. Nu har du både orange och rött helande kristalliskt ljus i och runt omkring dig.
  • Fortsätt därefter med gult från tredje chakrat, grönt från det fjärde, blått från det femte, violett från det sjätte och vitt från det sjunde; ditt kronchakra.
  • Nu har du regnbågsströmmar av helande kristalliskt ljus i och runtomkring dig. Känn hur chakrafärgerna böljar, flyter in i varandra lite lätt och rensar bort allt negativt i din energikropp. Du känner dig lugn och mår bra.
  • När du känner att du är redo, låter du färgerna strömma tillbaka in i sitt respektive chakra, en i taget. Börja med kronchakrat och gå nedåt.
  • Till slut har du låtit den sista färgen strömma tillbaka in i baschakrat. Känn hur hel och lugn du blivit. Alla negativa energier är borta! Res dig och må bra!
Kärlek
Anna

 

Inga kommentarer: