Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Hämta hem dina sinnen


onsdag 5 mars 2014

Vårens 10 i topp!

Nu är det verkligen vår och det är fantastiskt! Jag älskar våren. Eller vem gör inte det?
Hörde att vi i januari fått ynka 8 timmar sol här i Malmö - Lund, inte konstigt att så många blev sjuka. Halsfluss har liksom varit på modet halva februari och följer oss in i mars... Inte jag men många kollegor och vänner. Krya på er alla sjuklingar våren är på intågande.

Vårens tio i topp enligt mig!

10. Alla vita snödroppar som ger hopp om livet och tron på en sommar som snart kommer!!!
9. Vårens nya modeller av "favorit-alla-dagar-skor - The one and Only Nike Air!
8. Ljusa jeans
7. Äntligen får man börja använda sina STORA-täcker-nästa-hela-ansiktet-solglasögon. Gucci är favoriten.
6. Vinterjackan kan hänga kvar i hallen och dunvästen åker på.
5. Gatsoparna som sopar upp vinterns hysteriska sandning. Det luktar faktiskt lite gott...
4. Grillen dammas av efter en vinter i förrådet och provkörs i samklang med ett gott glas rosé kanske?
3. Bokskogen! Jag säger bara bokskogen. Den är så gudomligt vacker heeeeela våren. Vitsippor i tusentals och de nya gröna bladen som sakta sakta tar fart.
2. Det är ljust när jag vaknar och det är ibland ljust när jag slutar jobba... Grymt livsbejakande.
1. Alla blir kära på nytt och vi både kramas och pussas mer! Me like a LOT!!!

Med värme
Anna

Inga kommentarer: