Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Hämta hem dina sinnen


tisdag 30 september 2014

Det kom ett mail

Hej Anna
Jag älskar din blogg och framförallt så finns det inte många som ger sån energi till sina läsare. Jag har ganska nyligen hittat in i yogans värld men jag måste säga att det är lite frustrerande. En del säger att man bara kan ägna sig åt solhälsningar i några veckor och sedan gå in på andra rörelser. Har du några bra tips och tankar på hur man börjar och fortsätter på bästa sätt. Jag bor i en liten stad så min chans till att yoga är online eller hemma själv. Jag har hittat till en amerikansk tjej som heter Erin Motz som verkar himla bra. Ska man bara köra på med olika klipp eller ska man ha en serie som man kör så ofta man kan eller???
Min sista fråga är om man är vata, pita eller kapha person. Ska man till en början bry sig om det eller ska man hittta in i yogan först och sen forska kring detta lite mer.
Kramar i massor över nätet/Emma

Hej Emma!
Åååå tack för ditt mail. Blir så himla glad! Tänk att du känner så och tar dig tid att till och med skriva det. Ibland vet jag nämligen inte vad alla ni som läser tycker och känner och jag känner att jag fumlar i mina inlägg. Men nu blev jag jätte glad och kommer såklart att fortsätta skriva som jag gör för att få er läsare att känna min glädje och min kärlek till Yoga och Livet. Du gav mig Inspiration! Tack för det.
När det gäller yoga så måste du hitta en lärare som du har förtroende för. Det är A och O. Många finns nu på nätet och du kan yoga tillsammans med dem hemma. Jag kan varmt rekommendera Cecilia Gustafsson. Hon har ett 12 månaders program som du kan följa. Programmet innehåller yoga, meditationer, refletioner och återkopplingar. Kolla upp det!
Du kankse kan åka iväg på en Yoga Retreat. Jag arrangerar en Yoga och Meditations Retreat i Falkenberg 1-2 november. Att åka på retreat får du verkligen en kickstart in i yogans värld och har med dig mateiall hem att jobba vidare med.

Lycka till!
Anna

Inga kommentarer: