Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Hämta hem dina sinnen


måndag 8 juni 2009

Varför?

Varför är det så att en dag känns träningen bra, nästa botten? Vissa dagar springer/tränar kroppen själv, andra dagar känns benen som bly.
Vad beror det på?
Jag har under terminen samma pass (aerobic, step, dans, afro och yoga i olika former som jag leder samt mina två löppass på helgen), jag kör oftast i samma tempo. Ena dagen kan jag vara pigg och hyperaktiv och nästa känner jag mig som en pensionär. Konstigt? 
En förklaring är så klart att ingen dag är den andra lik. Det kan vara så att jag sovit en eller två timmar mindre samt att lunchen eller middagen var lite sämre.... och det mina vänner räcker för att min kropp känns som bly. Att äta och sova (minst 7 h) bra är nyckeln till att min dag och min träning skall bli lyckad. 

Med värme
Anna

Inga kommentarer: