Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Hämta hem dina sinnen


måndag 1 juni 2009

Ge aldrig upp!!!

Det är ett mirakel att just jag och just du och just mina änglar finns. Miraklet uppstod genom uthållighet. Fem hundra miljoner småkillar i ett maratonlopp på väg att befrukta ett ägg. Om just den lilla killen gett upp så hade varken jag, du eller mina änglar funnits.
Livet är ett mirakel och en gåva som möjliggjorts tack vare uthållighet , genom många hinder och motgångar, där chanserna att överleva var som bäst en på femhunda miljoner!

Det har funnit människor som påstått; " Du kommer inte att klara  av det där, det kommer aldrig att fungera". Det skedde när jag skulle springa mitt första banlopp för seniorer för Västerbotten trots att jag bara var junior och vi var tvungna att ta poäng, det skedde när jag flyttade från Umeå till STHLM samt från STHLM till Malmö, när jag insisterade på att leda pass fram till v 33 in i graviditeten samt min resa till Sydafrika mitt i mina lärarstudier. Barnsligt nog har jag alltid fortsatt tro att jag klarar mig och att jag kommer att landa med båda fötterna på jorden, dock efter ett antal frivolter... Min barndom gav mig den där egenskapen att ha positiva visioner. Så TACK kära mamma och pappa för det!!!

Jag anser att det är viktigt att hålla fast vid sina drömmar och fortsätta sträva efter det positiva vi vill göra i våra liv, både för sig själv och för andra. Jag gillar att ta beslut och sedan verkligen genomföra det jag föresatt mig. Det är när man inte bara pratar om vad man vill göra utan verkligen gör det som positiva saker händer i vårt liv. 

Jag kan inte vara uthållig i allt. Kan du? 
Jag, du och så småningom mina änglar måste istället besluta sig för vad som är det viktigaste i våra liv och sedan hålla fast vi det.

Med värme
Anna

Inga kommentarer: