Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Hämta hem dina sinnen


torsdag 1 oktober 2009

Att vara i balans


När jag är i balans så klarar jag utmanande och plötsliga negativa situationer bättre, oavsett om det handlar om svåra livshändelser, hårda krav på jobbet eller andra motgångar. Jag kan när jag är i balans hantera stress mer konstruktivt och vara mer samlad och bibehålla lunget inom mig. Dessutom tycker jag att det är lättare att samarbeta när jag befinner mig i balans. Ja livet blir helt enkelt enklare och mycket mycket roligare och jag njuter mer av tillvaron och mina 3 hjärtan, mina nära och mina medmänniskor.

Jag är en Pitta - Vata kvinna och jag vet att jag behöver vistas mycket utomhus (risken för överhettning blir då mindre.. hi hi), sova mer än de flesta äta långsamt och varierta för att vara i balans. Jag behöver dessutom utrymme för spontanitet och lek men även för långsamhet... Jag behöver helt enkelt ta mig tid för stillhet och vila när jag är ensam.

Jag tycker att man är skyldig sina hjärtan, nära och kära och medmänniskor att ta sitt fulla ansvar för att så mycklet som möjligt leva ett balanserat liv där ens positiva sidor kommer dem till del som finns runt omkring dig.

Med värme och kärlek
Anna




Inga kommentarer: