Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Hämta hem dina sinnen


fredag 17 maj 2013

Dags att tagga till!

Med bara en dag kvar till start så är det dags att gå igenom Göteborgsvarvsbanan i huvudet och hur jag skall springa.

1. Gå ut lagom hårt första 2 km genom slottsparken. Redan här kommer även den första backen. Det gäller at undvika mölksyra.
2. Vid 4 km kommer sedan den första bron, Älvsborgsbron. Är det motvind gäller det att lägga sig efter en stor kille som tar vinden. Här gäller det att springa lagom fort...
3. Därefter är det lätt sprunget i många kilometer och här löper jag på och försöker öka upp tempot.
4. Vid 13.5 kommer den andra bron, Götaälvsbron. Samma sak vad gäller vindar och broar.. Jag försöker ligga bakom någon beroende på hur vinden ligger och hoppas på att jag känner mig pigg i benen.
5. Avenyn är underbar men låååång och med svag lutning. Här gäller det att ligga i och njuta av publiken. Rundning av Posseidon och svampen är viktig för avkylningen....
6. Sedan lätt igen och sista motlutet innan mål och publiken.
1 dag kvar
Anna

1 kommentar:

Nellie - the Flying Hippo sa...

Stort lycka till Anna! Du är supersnygg i den fina löparkjol! Kram