Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Hämta hem dina sinnen


torsdag 30 maj 2013

Det kom ett mail

Tack för din fina väl genomtänkta reflektion ang SOMA klassen kära Jeanette. Vi ses på mattan i höst!

Kram
Anna

Hej fina Anna,
Hade inte tid att stanna kvar igår efter din klass och ge återkoppling och vill därför skicka detta nu istället.
Det var första gången som jag provade på soma. Efter att ha läst om det i någon hälsotidning och hört dig berätta om det var jag väldigt nyfiken.

Det var verkligen härligt och gav en känsla av kraft. Det är fantastiskt med träning som får en att känna att kroppen är stark, uthållig, smidig men också var det tar emot
och att det finns begränsningar. Men dessa är ju till för att övervinnas. Jag gillade också att allt fick gå i egen takt, det gjorde att man kunde göra övningarna på rätt sätt och inte
bara rätt sak.
Musiken till passet var också bra, det fanns med som en ljudridå mer i bakgrunden och trängde sig inte på. Den gav också en meditativ upplevelse som hjälpte till att lyssna inåt.
Mattan och musiken bildade ett litet rum, eller bubbla, i salen där jag kunde fokusera på övningen och hur det kändes i kroppen.
Detta är absolut något jag vill fortsätta med och är glad det kommer på schemat till hösten.

Allt gott
//Jeanette

Inga kommentarer: