Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Hämta hem dina sinnen


fredag 14 februari 2014

Alla hjärtans dag!!!

Jag älskar denna dag! Jag bara älskar rosor, bubblor, choklad, alla varma händer alla kramar och kyssar.

Jag älskar dig min älskade man som såklart förgyllde denna kärlekens dag med dina fina finurliga överraskningar och påfund!

En dikt till dig min älskade Mitcho

IDYLL
Din röst och dina steg faller mjuka som dagg på min arbetsdag.
Där jag sitter är det vår i luften omkring mig av din levande värme.
Du blommar i min tanke, du blommar i mitt blod, och jag undrar bara, att inte mina lyckliga händer slår ut i tunga rosor.

Nu sluter sig vardagens rymd kring oss två, lik en len lätt dimma.
Är du rädd att bli fånge, är du rädd att drunkna i det gråa?
Var inte rädd: i vardagens innersta,
i allt livs hjärta,
brinner med stilla nynnande lågor en djup, hemlig helg.

Av Karin Boye (1900-1941)

Med kärlek
Anna

Inga kommentarer: