Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Hämta hem dina sinnen


onsdag 4 november 2009

Ge inte upp!

Det hände mig! Det händer alla då och då - vi stöter på farthinder. En halsfluss, en muskel eller sena börjar göra ont, har mycket på jobbet, hinner inte äta och sova så som vi borde osv osv. Visst känner man igen sig?
Kort sagt: Alla har vi någon gång kommit av oss med träningen. Panik! Vad göra? Men varje motgång i tränings/tävlingssamanhang bär med sig en möjlighet (det sa alltid min far till mig under mina unga tävlingsår.) Trist/jobbig kommentar, men med några år på nacken, ex antal tävlingar och träningsdagar bakom mig så hade han ju rätt. Typiskt!
Först och främst, hinner du inte träna kan du ju alltid se till att få tillräckligt med mat och sömn. Kör det ihop sig med tiden - jogga bara runt kvarteret, eller gå en prommenad på lunchen. Att göra något snarare än ingenting förhindrar hopplöshetskänslorna som annars så lätt kan få oss att ge upp.
Lycka till!

Med värme
Anna

Inga kommentarer: