Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Hämta hem dina sinnen


fredag 20 november 2009

Typiskt!

Livet handlar om förändring. Allt rör ju på sig, vi och världen befinner oss i konstant rörelse. Så för att nå balans finns inget slut - processen måste pågå hela tiden, eller genom hela livet.
Jag känner mig fullständigt rubbad just nu. Marken skakar under mina fötter jag har precis fått diagnosen: skadad menisk som måste opereras! Gha... katastrof! Jag får panik av bara tanken av att bli sövd samt en lååång utdragen rehabiliterings period. Men men jag måste bryta ihop (gråta och tycka synd om mig själv) för att sedan vakna och ta tjuren vid hornen. Jag har lärt mig genom åren att när jag stöter på fysiska utmaningar så är det viktigt att inte fly... och i detta fall inte fly från min kropp utan lyssna på den och jobba med den inte mot den.

Med värme
Anna

Inga kommentarer: