Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Hämta hem dina sinnen


torsdag 5 november 2009

Meditera mera

Sittande meditation, metta=kärleksfullhet, hjälper mig att ta fram rena, äkta känslor i mitt hjärtat. Det hela är mycket enkelt, grunden ligger i att man bryr sig om sig själv först och sedan kan man utvidga medkänslan till andra. Glöm inte att när vi gör något bra för oss själva, så gör vi det också för andra. Och när vi gör något som är bra och helande för andra, så gör vi det samtidigt för oss själva. Vi delar alla samma energifält.
Meditaion har hjälpt mig att förstå och respektera min omgivnig på alla plan samt låta var och en leva sina liv utifrån sitt eget hjärta. Jag önskar högt och innerligt att alla skulle börja meditera mera!


Med värme och kärlek
Anna

2 kommentarer:

Erik och Nellie sa...

Hej Anna!

Vilka fina bilder på dig och David! Hoppas du mår fint och har det bra.

Det är kul att läsa på din blogg, många tänkvärda saker och jag känner igen mig i mycket av det du skriver. :)

Jag saknar er på Gerdahallen även om jag har det bra på mitt nya träningsställe!

Kram från Nellie

Stillaeftertanke sa...

Hej Nellie!
Ja visst är det en fin bild. Jag mår toppen andas och tar en dag i taget.
Vad roligt att du gillar min blogg.
Du är alltid välkommen tillbaka hit, det vet du.
Kram
anna