Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Hämta hem dina sinnen


tisdag 17 juli 2012

Att våga!

Att göra saker som man inte tidigare vågat gör att man växer vad det än är för något.
Jag har aldrig i mitt vuxna liv åkt någon berg och dalbana. Jag kom ihåg när min manna tvingade mig en gång som liten att åka en berg och dal bana och jag bara grät hela rundan. Jag tyckte det var det värsta jag gjort och ville aldrig mer åka någonting. Utan jag spelande bara på lyckohjulen och körde 5 och 10 kamper när jag var på diverse nöjesfält.


Tills Igår. För igår köpte jag ett åkband för första gången i mitt liv.... på Tivoli i Köpenhamn. Och jag åkte allt barnen ville att jag skulle åka med dem...


Vi var bland annat där högt upp i luften och svävade, jag kände mig fri som en fågel med massor med pirr i benen.


Ex antal berg och dal banor. Och det är dem jag gillar bäst. För de åkatraktioner som bara snurrar runt blir jag bara åksjuk av. Tyvärr!


Men jag kan ju säga att jag är glad att Egon är 120 cm och inte 140 cm för då hade jag måsta åkte flygplanet upp och ner tusen varv... Och Demonen. Detta var en bra början. Men vet ni vad? Det gav mer smak!


Med värme
Anna

1 kommentar:

VisitDenmark sa...

Hej Anna!
Vad modig du är! Förstår att det pirrade i benen när du åkte Himmelskibet (http://www.tivoli.dk/composite-3108.htm) :-) Hann du njuta av utsikten?

Vi är lite nyfikna på att veta vilken som var din favoritattraktion på Tivoli?

Har du dessutom några tips till andra barnfamiljer som funderar på att besöka Tivoli? Vad bör man tänka på?

Ha en fortsatt fin dag!
Mvh VisitDenmark