Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Hämta hem dina sinnen


torsdag 16 april 2009

Användbara affirmationer del 2

Jag har tidigare skrivit om affirmationer och fick frågan om fler och om man kan göra egna. Så här kommer en hjälp på traven...
Affirmationer är starka, positiva uttalanden. De är mäktiga verktyg för bättre självkänsla och självförtroende.
Den mest berömda affirmationen av alla lyder: "För varje dag blir jag bara bättre och bättre på alla sätt."
Affirmationer kan vara allmäna eller mer specifika och så enkla som möjligt. Några generella regler som du kan ha om du skapar egna är:
  • Formulera dig positivt, inte negativt. Säg: Jag är avslappnad och lugn, inte: Jag är inte längre stressad och utmattad.
  • Uttryck affirmationen i nutid, inte i framtid. Säg: Jag har en perfekt relation med..., inte: Min relation med... blir bättre.

Du kan upprepa din affirmation närhelst på dagen, på väg till jobbet, medan du lagar mat, när du badar. Här är några till ex.

  • Vad som än händer i mitt liv kan jag hantera det.
  • Mitt liv är fullt av kärlek, frid och glädje.

Med värme
Anna

Inga kommentarer: