Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Hämta hem dina sinnen


onsdag 1 april 2009

Spring i benen!!!

Nu när vi äääntligen går mot ljusare tider och lagt vintern bakom oss, är det lätt att jag få hybris och då tappar jag kontrollen över löpträningen. Det är ju så underbart att dra på NIKE skorna, sätta på iPoden och springa ut i solen... jag längtar varje dag efter nästa runda!
Dock vet jag att nyckelorden för en framgångsrik säsong är tålamod och kontroll. Det gäller att inte lägga in alltför många snabba träningspass. Kvalitet och kvantitet måste balanseras mot varandra.
Men mitt tips är att smyga in fartlek i distanspassen. Här växlar jag löptempo hela tiden. Det sker helt spontant efter musiken...t ex när en härlig refräng kommer eller att jag vill hinna till just den där lycktstolpen före cyklisten bakom mig. Hi hi!!! Testa det är kul!

Med värme
Anna

1 kommentar:

Mina ord - min vardag sa...

rolig blogg. Den kommer jag att kika in på med jämna mellanrum. Är förresten oxå från norrland men har hamnat här nere i skåne. Ha en bra dag