Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Hämta hem dina sinnen


söndag 17 januari 2010

Aj min höft

Efter första veckans pass så erkänner jag - ja jag har lite muskelvärk och då spec i höfterna. Jag får dessutom efter en stilla lördag och söndag kli i benen - oroliga ben. Min medicin för detta är enkel - YOGA! Och nu med koncentration på solhälsningar och höftöppnare. Höften är kroppens stora mötesplats. Här möts rygg, bäcken och ben. Höften dämpar stötarna i varje steg vi går, springer eller hoppar. En höft som stelnat... (hmmm det gör den när vi sitter långa stunder) gör oss mindre rörliga. En hel dos energi bromsas då med mindre rörelsefrihet som följd. Så min medicin är att börja öppna höften med bla Virabhadrasana A och B så att du i din kropp får chansen att uppnå en frihets och vitalitetskänsla. Prova - det är lovely!

Med värme
Anna

Anna

Inga kommentarer: