Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Hämta hem dina sinnen


fredag 15 januari 2010

Löpningen berikar min tillvaro

Jag har sagt det många gånger förr men löpning är för mig så mycket mer än fysisk träning. Löpning är meditation i rörelse, en stressregulator eller helt enkelt "balsam för min själ". Det är sant men jag blir faktiskt trevligare att umgås med efter ett långt härligt morgonpass. Lugnare på något sätt.

Visst tenderar jag till att tänka löpning som fysisk träning. Att springa längre och fortare varje dag, månad, år. Att göra bättre tider på milen. Jag har aldrig i yngre åldrar ställt upp i en tävling utan att veta att jag haft chans till topp 3... Tävlingsmänniska ut i fingerspetsarna och ja jag erkänner det är jag fortfarande. Mitt fokus just nu är därför att springa Göteborgsvarvet under 1.39.23! Därför längtar jag till nästa pass. Ja jag lovar, jag skull kunna sticka ut nu om det inte vore för att jag är själv med mina änglar och de vill ej vara själva.

Med värme och träningslust
Anna

Inga kommentarer: