Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Hämta hem dina sinnen


tisdag 15 februari 2011

Favvofärg

Idag frågade min lilla ängel vilken min favvo färg är. Svaret är enkelt, det är färgen lila!

Helt klart alla ggr färgen lila, men jag har inte på mig lila.... eller... bara en fantastisk topp som jag visserligen bär med glädje när man fått lite färg in i sommaren.
Lila tycker jag om att se på, som färg. För jag har heller inte färgen lila i inredningen här hemma, inte heller är det färgen på min lilla bil, eller färgen på blommorna i min trädgård förutom min lavendel då... men det är något med lila som jag älskar. Djupet, lugnet och tryggheten i färgen.
Och när jag tänker ett steg till så är färgen lila Anja Chakrats färg, det 6e Chakrat - Det tredje ögat, Den inre medvetenheten och platsen är mellan ögonbrynen.
Just detta chakra sägs kontrollera både in och utgående tankar. I like!
Hihihi.... Jag skall nog investera i lite vårkläder i just lila!

Med värme
Anna

Inga kommentarer: