Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Hämta hem dina sinnen


söndag 6 februari 2011

Norrländsk meny

Känslorna spelar mig ett spratt nu när jag är tillbaka i mitt kära Norrland. Tårar och skratt! Har inte satt min fot här på 6 år... Sorgligt! Så många minnen kommer tillbaka till mig och jag berättar för min älskling om allt från sparkturen till skolan, hjortron plockningen, spårandet, fjällturerna och tystnaden. Bastubadandet och de uppfriskande rullningarna i snön, snöänglarna, utflykterna, pimpla röding liggandes på ett renskin. Norrsken, pitepalt och ja min uppväxt, mitt arv.
Jag ville såklart visa Norrland från sin bästa sida. Och det blev bra riktigt bra. Det gav mersmak så vi kommer igen...
Älskingen skulle få smaka Norrland så vi lyxade till det med en underbar 5 rätters middag a la Norrland. Kalixlöjrom, murkelsoppa, reninnanlår, ostar, glass med hjortron!!! Mums i kubik.

Med värme
Anna

Inga kommentarer: