Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Hämta hem dina sinnen


torsdag 17 februari 2011

Jag vet inte!

Jag vet faktiskt inte hur svårt det kan vara att börja träna?! Men jag vet hur svårt det är för mig att INTE träna. Jag blir galen...

Jag förstår att det för många är svårt att hinna med sin träning i vardagen. Att gym inte är deras grej, att löpning inte är deras grej osv. Utan att det där med att slappa i soffan efter en dag med lämning på dagis/skola, arbete, möten, handla, hämta barn, laga mat, städa?, och tvätt och ja hela den där vardags grejen är deras grej... Ghaaa!

Alla ni som funderar på hur ni i ert livspussel skall få in träning kan jag avslöja att man mår mycket, mycket, mycket bättre av att träna. Att inte trivas med sig själv, eller sin kropp är inte kul, inte kul på något sätt, för någon. Det är tröttsamt och urtrist för alla!

Så nu är det snart vår... Bestämma dig! Det förtjänar du! Det är ditt liv! Kom igen! Jag skall köra så det ryker heeeela härliga våren.
I morgon är det tex fredag och fredagar är löpardagar!

Med värme och spring i benen
Anna

Inga kommentarer: