Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Hämta hem dina sinnen


onsdag 13 mars 2013

High on yogalove

Jag älskar min yoga just nu. Den utvecklas. Jag utmanas! Och det är kul!


Mina yoga klasser håller dessutom på att utvecklas sakta sakta till olika typer av experiment. Jag är galet nyfiken. Nyfiken på livet, andningen, kroppen, rotationerna och vad som händer om deltagaren lär sig förstå sig själv, sitt sinne, sin känsla i varje position och vågar fråga sig själva; varför kan jag inte komma längre in, djupare ner, böja längre bakåt eller framåt eller varför hittar jag inte balansen på händerna... varför, varför, varför? Och vad är det som krävs av mig för att göra det? Varför och vad är nycklarna!
Jag vill lägga över lite ansvar på deltagaren. Jag önskar så innerligt att alla skall förstå att det inte är jag eller någon annan yogalärare som bär ansvaret för var och ens yoga resa. Det är du! Du har det i dig! Tack yogan och dig själv!
Vi yogalärare kan omöjligt ha svaret på alla deltagares frågor. Jag tror alla bär på sina egna svar, vi behöver bara lära oss om hur vi ställer "rätt" frågor till oss själva där på mattan för att hitta in. Hitta vår egna yogalove!

Nu rockar vi och vi rockar fett!!!

Yogalove
Anna

12 kommentarer:

Anonym sa...

Fantastiska pass under ht12 och vt13! Märks ju tydligt att du utvecklas och utmanar oss mer. Sjukt imponerad! The way to go! Så kul med möjlighet till att leka lite mer!!! Fick ett blåmärke idag, haha! Tack för det med! /katia

Susann sa...

Ville bara säga att du ska ta det som en stor komplimang att folk undrar om det ä du som ska ha dina pass eller inte. Hade de inte varit för att de tycker att de får något extra från dig så hade de inte undrat. :)

Dans-Susann

Anonym sa...

Vad skönt det låter! Jag har en off-period just nu, jag har svårt att hitta mitt fokus och yogan är jobbig för kroppen. Jag vill mest ligga i barnets position, det känns bra. Vad gör du när off-perioden kommer, för det har den väl gjort....eller kanske inte. Jag menar när kroppen bara känns tung...dansa, och hoppa och stydsa är inga problem, men fokus inåt är svårare... kram Malin

Sara sa...

Åh vad jag saknar dina yogaklasser Anna. Håller med dig om att man inte kan vara ansvarig för ngn annans yoga men det var du som visade mig vägen till min :-). För det är jag dig alltid väldigt tacksam!!!

Stillaeftertanke sa...

Hahaha Katja, blåmärke is the way to go!Tack för fina ord!Kram

Stillaeftertanke sa...

Tack Susann. JAg tar det som en komplinmang. Kram

Stillaeftertanke sa...

Malin! Tro mig yogan är jätte jobbig för mig med i perioder. Så har alla det! Men jag försöker tänka så här; att hur jag möter mig själv på mattan speglar hur jag möter mig själv och mina problem i det verkliga livet. Så jag försöker för min egen skull. Det är skillnaden. Inte för någon annans skull utan för mitt liv, mitt välbefinnade, min kärlek till mig själv. Hoppas att det lossnar snart. Kram

Stillaeftertanke sa...

Sara! Jag är glad att jag visade dig vägen, men det är du som gör det inte jag.
Kram

Emilie Knutsson sa...

Åh vad kul att ni börjat avancera mera. Nu saknar jag dina yogaklasser ännu mer, hade velat vara med under utvecklingen. Dina yogapass och danspass är det jag saknar mest nu när jag inte bor i Lund längre :( Good times :)

Anna (Orka mera) sa...

Tre veckor utan fredagsyoga :( Saknar den massor. Och nästa två fredagar är jag i Umeå... Men sen!!!!

Stillaeftertanke sa...

Tack Knutte! Säg till om du hälsar på och vill komma en gång! Kram

Stillaeftertanke sa...

Du är sååå välkommen Anna! Du har din plats där framme i hörnet. Kram och lycka till med utbildningen