Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Hämta hem dina sinnen


lördag 14 september 2013

DN Sthlm Halvmarathon

När löparglädje förvandlas till ångest!

Att vara hemma och urform, på bättringsvägen efter en seg förkylning och samtidigt plågas av att se alla vänners bilder från ett soligt Sthlm och dessutom leendes i startfållan inför DN Sthlm Halvmarathon kan ju göra vilken lördag som helst till en ångestlördag. Och dessutom slog några PB... Ghaaa!!!

Jag vill springa fort, långt och göra det varje dag. Jag vill känna adrenalinet och pulsen från alla er löparvänner. Jag vill inte ligga i soffan och tycka synd om mig själv. Ååå sååå typiskt!!! Är det någon som har tips på lopp som jag kan springa innan jul?
Med ångest
Anna

3 kommentarer:

Helena Z sa...

Skall det vara mil/halvmara-lopp, eller duger vilka lopp som helst? :-) Du har 10 km landsväg i Ystad i början av oktober (6:e), och sedan finns ju Bromölla med både helan, halvan och milen. Annars finns ju Yddingeloppet och Skanneloppet. Huruvida det finns plats på någon av distanserna på den gröna ön om två veckor vågar jag inte uttala mig om. Skulle det vara fullt finns det ju en köp/säljsida där man kan ha tur.

Stillaeftertanke sa...

Tack fina! Super bra tips! Skall du springa något av dessa?

Helena Z sa...

Skanne och Bromölla ligger lördag respektive söndag första helgen i november, så det kan bli lite tufft att fixa båda :-) (men jag vill...) Skanne kan för övrigt rekommenderas om man vill ha en lite annorlunda upplevelse iom deras startsystem (finns info på hemsidan). Ingen möjlighet att köra någon form av taktiskt lopp där :-)

Ystad och Yddinge blir det helt klart, och så förstås tremilen på Lidingö :-)