Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Hämta hem dina sinnen


måndag 16 september 2013

En sockerfri vecka

Veckans utmaning är en sockerfri vecka. Hela vecka 38! Japp även fredag, lördag och söndag.

Vad riskerar du?
* bli av med ditt sockerberoende
* gå ner i vikt
* bli piggare
* bli friskare (minska inflammationer i kroppen)
* spara pengar

Socker har en förmåga att skapa ett beroende hos oss. Nu vill jag utmana mig själv och dig för att se hur vi kommer att må.
Alltså inget godis, glass, kakor eller annan mat med dolt socker. Hur hård du vill vara är upp till dig! Jag tänker att frukt är ok, men inte produkter med massa extra fruktsocker tillsatt. Så naturligt och sockerfritt som möjligt helt enkelt.

Följ alla mina veckoutmaningar i höst här på bloggen och på min instagram. Tagga  dina foton med #stillaeftertanke.

Visst är du med?
Anna

Inga kommentarer: