Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Hämta hem dina sinnen


onsdag 4 september 2013

Feng Shui

Å det är såååå underbart att rensa bort och städa ur och ge plats till ny energi och luft. Och när jag väl börjar har jag svårt att sluta.

Idag var det garderobens tur.

En av grundtankarna i feng shui är att man ska städa och rensa bort allt gammalt som hindar energin. Man ska bara omge sig med saker som man tycker om och som man använder.

Så nu mina vänner rensar vi. Du kan ge bort, skänk till loppis, sälj eller kasta.

Ett hem fyllt med skräp, gamla kläder och tidningar har svårt att andas. Gör dig även av med värdefulla saker som associerar till negativa händelser eller personer. Det gäller också gåvor, prydnadssaker och presenter som man inte gillar. För varje stagnerat föremål som man gör sig av med kommer ny frisk energi in.

Omge dig bara med det du tycker om!

Med värme
Anna

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kommer gäärna med en stor kasse och hjälper dig rensa garderoben!
Jättekram!
Ann-Louise

Stillaeftertanke sa...

Hihihi ja det hade varit något men de ligger redan i en container hos Rädda Barnen. Men jag har mer...
Jättekram tillbaka

Anonym sa...

Låter bra, påsen väntar!
Kram!