Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Hämta hem dina sinnen


torsdag 14 november 2013

En present

Idag när jag kom till jobbet väntade en fin present fylld med omtanke och kärlek mig.

I det finna paketet låg boken En skugga av kärlek av Lars Björklund.

Boken börjar så här:
När min hustru dog gjorde det så ont. Men smärtan höll mig på sätt och vis kvar vid henne. Smärtan var tecknet på att vi hörde ihop och att inget skulle skilja oss åt.
Sedan kom tomheten. Efter några månader fanns jag på en plats utan minnen. Allt var ödsligt och långt borta. Ingen såg mig. Det gjorde inte så ont längre, men allt var outhärdligt. Och jag kom inte ihåg hennes ansikte.

Klump i halsen. Tårar. Jag får nig vänta ett tag med att fortsätta läsa klart denna fina bok.

Stort tack från djupet av mitt hjärta Ann-Louise och Lennart för er varma omtanke. Ni berör.

Med värme
Anna

Inga kommentarer: