Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Hämta hem dina sinnen


onsdag 28 maj 2014

Tack Gode Gud för Yoga!

Jag har alltid varit en sökare och försökt hitta olika vägar att uttrycka mig på genom åren.
Jag har letat verktyg för att få det som är i om mig att blomma ut och har provat olika metoder, yogaformer och terapier. När jag hittade PowerYoga blev jag kär! PowerYoga som är en av de mest fysiska formerna av yoga, tvingade mig att stänga av och fokusera på min kropp. Yogan har gjort det enklare att leva. Jag retar mig inte så mycket på andra och jag tycker inte synd om mig själv. Jag har en lååååång väg kvar, men yogan är ett otroligt bra verktyg. För mig är det självterapi.

Tack gode Gud för Yogan
Anna

3 kommentarer:

Linn sa...

Håller helt med!! Hot yoga (38 grader) har äntligen gett mig det lugnet som jag saknat! Känslan av att vara tillfreds med nuet och mig själv och acceptera dagen. Och att släppa taget om det som inte gynnar mig. Älskar yoga!!! Om jag vinner 110 miljoner kan du väl starta en hot yoga-studio?? :) <3

Stillaeftertanke sa...

Linn! Jag saknar dig! Yoga hot eller inte är medecin. Lovar att jag gör det om du kommer varje dag med ditt fina leende.
Kram

Linn sa...

Åh! Jag saknar dig också!!!! Ska ta en Triss-lott idag.... För då ska jag göra som jag lovat: jobba deltid och ägna resten att tiden åt att träna så att jag kan träna för dig!