Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Hämta hem dina sinnen


torsdag 28 maj 2009

Man blir bra på det man tränar

När jag tränar eller tävlar så satsar jag helhjärtat. Att leda step, afro power dance, dansaerobic och yoga dominerar min träning under terminen, men så fort våren och sommaren är här så blir det löpningen de dominerade träningspassen. 
För mig är det dock viktigt att min löpträning skall vara rolig och att jag i min träning kan hitta nya utmaningar. Jag har inga problem med att motivera mig.... det kanske snarare är min starka sida som distanslöpare. Jag njuter verkligen av varje kilometer jag springer, det är som meditation för mig. Och direkt efter avslutat pass längtar jag redan till nästa:-) 
Jag tycker i tävlingssammanhang att det är viktigt att ha ett mål framför mig, men i den vanliga träningsvardagen, när jag börjar min träning är det att gradvis öka min distans. På långpass på 10 km, 15 km upp till 25 km. Och inte tala om intervallerna, från 4*400 meter till 4*1000 meter upp till 6*1000 meter. Jag tycker det är inspirerande att variera sig. Nya utmaningar gör att jag skärper mig.

Med värme
Anna
 

Inga kommentarer: