Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Hämta hem dina sinnen


onsdag 20 maj 2009

Hur stress påverkar mig!

MAJ kära underbara maj månad som jag längtat efter dig!!! Men alltid i maj så är det fullt upp med allt på alla plan för mig. Och eftersom jag är en pittadominerad person blir jag lättirriterad, perfektionistisk och egocentrerad under stress... (hmmm inte trevlig alls alltså!) Jag brinner helt enkelt mer än jag kan klara av just nu...

Så för att finna balans försöker jag anpassa mitt sätt att leva på som verkligen passar mig. Det första jag kommer att göra i helgen är att få lite perspektiv och fråga mig själv vad som verkligen är viktigast för mig av följande saker:
1. Att vara fysiskt aktiv
2. Att vara älskad av andra människor.
3. Att ha ett meningsfullt yrke.
4. Att vara till glädje för andra människor
5. Att uträtta något under min tid på jorden.
6. Att uttrycka min kreativa förmåga.

För ibland är det faktiskt oerhört svårt att veta vad som är mina egna önskningar och vad som kommer till mig av värderingar från min omgivning.
Vi påverkas alla av vår omgivning på alla plan - våra värderingar om hur vi skall leva, arbeta och förhålla oss till omvärlden.

Så stanna upp du med för en stunds "Stilla eftertanke" i helgen.

Med värme
Anna

Inga kommentarer: