Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Hämta hem dina sinnen


måndag 25 maj 2009

Välj dina tankar!

Jag är övertygad om att det finns möjligheter för alla. Det är inte alltid omständigheter som begränsar, utan ibland våra egna valda tankar. Om du testar en dag att att låta positiva tankar dominera ditt medvetande, vad blir följden då...?
Tänker jag negativa tankar förvärras allt och problemen hopar sig. Ja ni vet när man ältar och spiralen vrider sig nedåt...så är det det, och det och det och allt är bara "piss" till slut. Att tänka positivt är inte att skjuta undan problemen med ett lätt "det ordnar sig". Det innebär istället att se klart, se möjligheter och tro på möjligheterna. För mig handlar det om att vinna en seger över mina nederlag... PUST!!!


Med Värme
Anna

1 kommentar:

Lisa Johansson sa...

Där har du så rätt! Lätt att ibland glömma bort. Ska försöka hålla kvar i tanken, i känslan, i det positiva tänkandet, i sättet att välja mitt eget humör. Kram! Lisa