Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Hämta hem dina sinnen


tisdag 5 maj 2009

Morgonlöpning

Morgon - en ny dag ligger framför mig. Den är ännu obrukbar och jag kan göra allt jag önskar. Solen kikar upp över horisonten och sedan märkvärdigt snabbt rullar den upp med hela sin skiva. Jag vill ut och möta solen, jag vill ha min morgonlöpning. Jag springer ut, rundar lekplatsen, ner mot fotbollsplanen på en äng och mot en dunge med stora, gamla träd; ekar, lönnar och vackra gamla kastanjeträd. Där vänder jag och blickar ut över havet, drar på, ökar stegens längd och tempo. Jag lever! 
Efter mina morgonrundor så brukar jag känna mig både avslappnad och full av energi att möta dagen i lugn och harmoni. Detta är en underbar känsla som ger mersmak!
Jag ställer klockan i morgon igen! Lääängtar redan!

Med värme
Anna

Inga kommentarer: