Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Hämta hem dina sinnen


fredag 3 december 2010

Bakhalt...

Jösses idag var det bakhalt... jag fick absolut inget fäste utan icebugs i snömodden som Limhamns trotoarer på väg ner mot Ribban bjöd på... Jag till och med svor åt den dåliga skottningen men blev dessto gladare och oerhört tacksam när jag sprang förbi de få villorna i Limhamn, Djupadal, Fridhemn och Bellevue som så bra skottat trotoarerna utanför sina hus. Tack!!! (och ja när jag kom hem så skottade jag utanför mitt eget lilla gula slott).
Svor gjorde jag igen när jag vände hemmåt och skulle njuta längs stranden nere på Ribban - motvind och mer nysnö... blä! Jag gillar verkligen inte Skånes blåst. En äkta norrläning tål liksom inte denna snålblåst. Snö och kyla är ok men inte blåsten och fukten som kryper in under kläderna... Jag vände direkt om och sprang upp bland husen igen för vindskydd. Det blev 10 k i 4.40 tempo. Får se vad som bjuds på imorgon?
Vad gör du imorgon?

Med värme
Anna

Inga kommentarer: