Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Hämta hem dina sinnen


söndag 26 december 2010

Mitt sätt att leva

Hmmm fick mig en tankeställare idag när jag träffade grannen för tredje dagen i rad när jag står och knyter min Nike skor inför morgonens löpning.

- Hej! Va idag igen? (han)
- Hej! Japp. (jag)
- Nyårslöftet började tidigt för dig! (han)
- Nej det är faktiskt mitt livslöfte och mitt livsexil (flög det ut mig...)
- Å wow imponerande. (han)
- Nej inte särskilt... hej hej (jag)

Och det är faktiskt sant. Jag känner mig inte speciellt duktig eller speciell på något sätt för att jag springer varje morgon på min semester. För mig är löpningen och min träning ett sätt att leva. Precis lika normalt som att äta och sova.

Med värme
Anna

2 kommentarer:

Alexandra sa...

Ja, men precis. Helt rätt bemött tycker jag!

Du anar inte hur många gånger man fått höra "oh, vad du är duktig som tärnar ås mycket", "Att du orkar...", "Är det inte jobbigt?"

... jag förstår dig precis :) Och hade mer än gärna följt med ut varje morgon :)

Lotta sa...

man mår ju så bra av det - under tiden och efter, på kort och på lång sikt!