Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Hämta hem dina sinnen


torsdag 23 december 2010

???

Vad tusan är detta? Ett skämt? Ironi? Eller någon som medvetet vill ge oss en örfil?

Om inte så blir jag faktiskt väldigt ledsen och upprör jag läser YfP&fo (Yellow flying Pancake & friendster) annons "Färdig smet Pannkakor". Vad i hela friden är det de påstår på vänster sida...? "Äntligen ett bra svar på meningen med livet." Va? Skall smeten vara ett bra svar på meningen med livet??? HUR HUR HUR kom de fram till det???
I texten under bilden står det dessutom att "de tycker om när folk blir glada. Och det är därför de skapat en färdigblandad pannkakasmet som räcker till tio goda pannkakor." Är detta verklgien sant? Är denna annons verkligen på riktigt?

Mitt recept på pannkakor är:
3 dl vetemjöl
6 dl mjölk
3 ägg
salt
Vispa samman allt
Stek med smör i medlevärme
Servera med sylt och grädde
Mums

Mitt recept på meningen med livet är något helt annat:
Kärlek
Njutning
Sinnesro
Vispa samman allt
Servera med närvaro och balans
Mums

Med värme
Anna

1 kommentar:

Alexandra sa...

GUD vad pinsamt, ledsamt och intetsägande.

Hoppas alla reagerar som du gör, Anna. Hoppas ingen skiner upp och tänker att "nu har hittat vägen i mitt liv" pga av en pinsamt pannkakssmet. Att man ens kommer på sant. Ägg, mjöl, mjölk och en gnutta salt. Var är det svåra??

Tur att vi vet bättre ;)