Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Hämta hem dina sinnen


söndag 11 april 2010

Berör mig!

Beröring är viktig!
För mig är beröring livsviktig.
Att ge mina barn/livspartner/medsystrar/föräldrar beröring är viktigare än allt annat. Jag tror tom att det är viktigare än vad många av oss någonsin kan ana och förstå.
Beröringen innebär nämligen trygghet och kärlek.
Jag tror att även om ett/en barn/livspartner/medsyster kan vara vrång och till och med förskjuter dig som föräldrer/livspartner/medsyster/barn inte att man skall ge upp.
Jag tror man som förälder/livspartner skall hitta nya vägar att fylla detta behov. En varm godnatt kram mår vi alla bra av och hjälper oss eller barnet till ro och lugna drömmar, eller hur? För hur kul är det eg att sova på något som inte är uppgjort...?
En mjuk tröstande kram till mina änglar kan vara ett sätt för mig att säga att jag älskar dem för just den de är.
Var inte rädd! Berör!

Med värme
Anna

Inga kommentarer: