Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Hämta hem dina sinnen


torsdag 22 april 2010

Svart-vit markering

Jag laddar inför fredagens löparrunda. Jag kommer att följa den svart-vita markeringen i ljuvliga bokskogen och hoppas att allt flyter på för då blir det 2 varv = 20 km.

Roligt var det när jag nämde detta i omklrummet på jobbet och en kollega skrattar för hon längtar också tills hon slutar på fredagen för då skall hon på AW.
Efter avslutat pass kom samma kollega fram till mig och säger att "-Ja du det kanske inte blir en lysande AW för man kommer inte att kunna sitta ute för det skall bli regn. Så du kanske får ställa in din löpning."
Va nej nej ställa in löpningen för lite regn. Huvudsaken är att det inte blåser, lite regn är bara skönt. Hon tittar på mig och vi skrattar, jo jag vet jag är nog lite tokig.

Med värme
Anna

3 kommentarer:

Alexandra sa...

Du är då inte tokig Anna. Du är förmodligen en av de mest "visa" människorna jag känner. FAst jag känner dig inte så himlans väl egentligen, men du ger ett intryck om välbefinnande, balans och insikt. Man blir så lugn i din närvaro- talat från hjärta och hjärna.

Ja, tokig är du alltså inte i mina ögon. Snarare passionerad och målmedveten ;) Du vet, jag är likadan. Vad då ställa in löpning pga regn!?

Alexandra sa...

Alexandra= hon på Gerda

Stillaeftertanke sa...

Söt du vilka varma snälla ord du skriver. De värmer hjärtat och stimulerar hjärnan.
Jag vet tydligt hur jag vill leva mitt liv och vad som gör mitt liv värdefullt och äkta. Jag har i många år reflekterat och sökt och för några år sedan hittat allt det jag sökt. Jag är oändligt tacksam för mitt liv som jag lever.
Många kramar
Anna