Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Hämta hem dina sinnen


onsdag 14 april 2010

Solstress!

Jo jag erkänner - jag har en extremt stor solstress. Så fort som termometern går över 4 grader och det är vindstilla, molfritt och en strålande sol får jag det svårt. Jag mår inte bra inomhus då. Jag vill uuut! Det spelar ingen roll vad jag gör bara jag är utomhus och låter solens strålar värma min trötta vinter kropp och proppa mig full med ny härlig solenergi. Att vara ute lugnar hela mitt system. Jag kan liksom inte förstå hur man vill vara inne. Detta är den största anledningen till att jag bara måste bo i hus. Jag vill så fort som möjligt sätta mig med morgon kaffet ute i solen och läsa tidningen och därefter låta dagen ta oss på nya ute äventyr.
Så tack gode gud för att våren har väckt oss till liv igen.

Ps de gudomligt vackra magnoliorna i Lund börjar slå ut - ett säkert vårtecken.

Med värme
Anna

Inga kommentarer: