Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Hämta hem dina sinnen


lördag 3 april 2010

Fartlek

Nu går jag och mina änglar in i ett nytt kapitel vad gäller min morgonträning. Eftersom min kärlek åkt tillbaka till STHLM så har jag nu inget val utan peppat mina änglar inför söndagmorgons löparrunda. Det kommer att bli första gången som jag lämnar dem själva med TVn, russin, mandlar och lite uppskuren frukt. (För söndags frukost med pannkakor, grädde och sylt väntar sedan...MUMS!) Men lugn bara lugn min träning kommer att bestå av fartlek runt kvarteren inget långpass längs havet.
Fartlek är ett sätt att bli en bättre löpare på. Att monotomt springa samma sträcka i samma tempo är inget för mig. Det är visserligen skönt men min löpning blir inte bättre av det. Fartlek innebär att man delar upp löprundan i perioder med snabb och långsam löpning. Löpningen skall vara kul, löpningen blir till en lek! Humöret istället för klockan och distansen får styra i morgon. Man kan ex ökar farten till en skylt, eller en speciell stolpe därefter joggar man långsamt i en halv minut till en minut innan man bestämmer nästa mål och ökar farten. Lääängtar!

Med värme
Anna

Inga kommentarer: