Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Hämta hem dina sinnen


tisdag 13 april 2010

Känslan i vardagen?

Många av mina yogadeltagre säger att de mår så bra efter en klass och tackar för klassen men undrar stilla hur de skall kunna behålla känslan även där ute - i vardagen.
För mig handlar det om att göra sin dagliga yoga eller meditation. Resten kommer att sköta sig själv brukar jag säga. Enkelt? För mig har det varit så att många av mina vanor har förändrats i sin egen takt. Allt har tagit tid och det får ta tid, men sluta aldrig tro på det du gör.
För mig handlar det inte längre om att välja bort, min kropp vill helt enkelt andra saker idag. För mig är det ingen uppoffring att gå upp tidigt för min löpning eller yogaträning ej heller att avstå viss mat som jag känner belastar eller tynger min kropp och mitt sinne.
Närvaron och klarheten i vart jag är på väg idag tar helt enkelt större plats i mitt liv.
So do your yoga and the rest will come.

Med värme
Anna

Inga kommentarer: