Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Hämta hem dina sinnen


måndag 21 mars 2011

Slappna av!

Oj... idag fick jag en fråga av en av mina delatagare; Hur kan jag lära mig att slappna av?

Wow... hmmm... harkel... harkel... tänka... tänka... (jag vill ju ge ett bra svar)
... vad jag tror är att vi är för kretaiva. Vi är hela tiden på väg, på väg in i nästa tanke, samtidigt som vi faktiskt tänker den förasta tanken... Svårigheten är att koncentrera sig på bara en sak, en sak i nuet och att faktiskt koppla av med det vi faktiskt håller på med. Att liksom nöja sig med det vi faktiskt håller på med. Att inte vilja göra något annat än det vi gör just nu. Att inte vilja vara någon annan stans än där man just befinner sig just nu. Att inte oroa sig att man missar något... För varför måste vi laga kaffe och diska samtidigt, besvara mail och och kolla vädret, läsa läxor och chatta på FB, springa och prata i telefonen, köra bil och raka sig....
Att stressa innebär att kroppen ständigt pumpar adrenalin och det mina vänner mår våra dyrbara kroppar inte bra av. Vi mår bra av lugn och ro och stillhet ibland.
Börja sticka är mitt råd!

Med värme
Anna

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Anna! Älskar dina pass så roliga! Förgyller nog mångas vardag! Kan du inte lägga upp låtlista över dansaer, så många bra låtar som svåra att hitta! Vore underbart! Kram Josefine